Over Adblueprobleem

Een bedrijf welke zich al 12+ jaar richt op software ontwikkelingen op gebied van chiptuning, adblue storingen, roetfilter problemen en meer!

Over Adblueprobleem

AdBlue uitschakelen - wij tonen hierbij de meest voorkomende problemen met betrekking tot een defecte AdBlue systeem.
 

Enkele veelvoorkomende foutmeldingen zijn onder andere:

1: "AdBlue-systeemfout": Dit is de meest voorkomende foutmelding die wordt weergegeven wanneer er een probleem is met het AdBlue-systeem. Deze foutmelding kan worden veroorzaakt door verschillende problemen, waaronder een defecte AdBlue-pomp, een verstopte AdBlue-filter, een defecte NOx-sensor of een lekkage in het AdBlue-systeem.
2: "AdBlue-bereik beperkt": Deze foutmelding wordt weergegeven wanneer het AdBlue-niveau in het systeem laag is. Het kan worden veroorzaakt door verschillende redenen, waaronder het niet regelmatig bijvullen van AdBlue of een defecte AdBlue-niveausensor.
3: "Motor starten niet mogelijk in xx km": Deze foutmelding wordt weergegeven wanneer het AdBlue-niveau erg laag is en het voertuig binnen een bepaald aantal kilometers moet worden bijgevuld. Dit is meestal een veiligheidsmaatregel om te voorkomen dat de motor beschadigd raakt.
4: "SCR-systeemfout": Deze foutmelding kan worden weergegeven wanneer er een probleem is met het SCR-systeem, dat verantwoordelijk is voor het injecteren van AdBlue in de uitlaat om de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) te verminderen. Het kan worden veroorzaakt door een defecte AdBlue-pomp, verstopte AdBlue-leidingen, of een defecte SCR-katalysator.
5: "AdBlue-sensorfout": Deze foutmelding wordt weergegeven wanneer er een probleem is met een van de AdBlue-sensoren, zoals de AdBlue-niveausensor of de NOx-sensor. Het kan worden veroorzaakt door een defecte sensor of door vuil of corrosie op de sensor.

 

Wat zijn P-codes en welke P-codes komen het meest voor bij een AdBlue storing?

P-codes of Powertrain-codes zijn foutcodes die worden gebruikt om problemen met het AdBlue-systeem en andere systemen in het voertuig te diagnosticeren. Hier zijn enkele veel voorkomende P-codes die te maken hebben met het AdBlue-systeem:

P203B - AdBlue-niveausensor circuitbereik / prestatie: Deze code wordt weergegeven wanneer er een probleem is met de AdBlue-niveausensor of het circuit dat de sensor verbindt met de ECU. Het kan worden veroorzaakt door een defecte sensor, beschadigde bedrading of een slechte verbinding.
P20EE - SCR NOx-katalysator rendement onder de norm: Deze code wordt weergegeven wanneer het SCR-systeem niet goed werkt en niet in staat is om de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) te verminderen. Het kan worden veroorzaakt door een defecte SCR-katalysator of een probleem met de AdBlue-injectie.
P204F - SCR systeem prestaties: Deze code wordt weergegeven wanneer er een algemeen probleem is met het SCR-systeem, zoals een defecte AdBlue-pomp of verstopte AdBlue-leidingen.
P20B9 - Reductiemiddel doseringsregelklep A circuitbereik / prestatie: Deze code wordt weergegeven wanneer er een probleem is met de doseringsregelklep van het AdBlue-systeem. Het kan worden veroorzaakt door een defecte klep, beschadigde bedrading of een slechte verbinding.

Helaas zijn niet alle mogelijke P-codes aan te geven die te maken hebben met AdBlue-storingen, omdat deze codes verschillen afhankelijk van het type voertuig en het merk. Bovendien kunnen nieuwe codes worden geïntroduceerd als er nieuwe problemen worden ontdekt met het AdBlue-systeem.

Dat gezegd hebbende, hier zijn enkele veelvoorkomende P-codes die kunnen worden geassocieerd met AdBlue-storingen:

  • P20B9 - Reductiemiddel doseringsregelklep A circuitbereik/prestatie 
    P20BA - Reductiemiddel doseringsregelklep A stroom 
    P20BB - Reductiemiddel doseringsregelklep B stroom 
    P20BC - Reductiemiddel doseringsregelklep B circuitbereik/prestatie 
    P20BD - Reductiemiddel doseringsregelklep C stroom 
    P20BE - Reductiemiddel doseringsregelklep C circuitbereik/prestatie 
    P20C0 - Reductiemiddel doseringsregelklep D stroom 
    P20C1 - Reductiemiddel doseringsregelklep D circuitbereik/prestatie 
    P203A - AdBlue-niveausensor circuit 
    P203B - AdBlue-niveausensor circuitbereik/prestatie 
    P20E8 - SCR NOx-katalysator rendement onder de norm 
    P20E9 - SCR NOx-katalysator rendement te laag tijdens normale bedrijfsomstandigheden 
    P20EA - SCR NOx-katalysator rendement te laag in deeltjesfilterregeneratiemodus 
    P204F - SCR systeem prestaties 
    P205B - Reductiemiddel injector circuitbereik/prestatie 
    P205C - Reductiemiddel injector stroom 
    P205D - Reductiemiddel injector circuit 
    P208E - Reductiemiddel injectiesysteemdruk te laag 
    P208F - Reductiemiddel injectiesysteemdruk te hoog
     

Het is belangrijk op te merken dat deze codes slechts enkele voorbeelden zijn en dat er vele andere P-codes kunnen bestaan die te maken hebben met het AdBlue-systeem. Als je een P-code ontvangt, is het altijd het beste meteen contact met www.adblueprobleem.nl op te nemen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar op +31639083255 of 0104163338


 

Contact Verzoek

Google Beoordelingen

mh

mario van hoorn

8 maanden geleden

Vandaag starten mij auto niet meer uit het niets kon gelijk de auto langs brengen en probleem vandaag gelijk opgelost personeel aardig zelfs cola gekregen omdat ik geen thee en koffie lust ga zo door mannen

RN

Rutger Nikkels

8 maanden geleden

Super behulpzaam en eerlijke jongens. Niks anders als een goede ervaring hier. Ik blijf zeker terug komen!

kb

keda bouwbedrijf

1 maand geleden

Wij zijn geweldig geholpen door dit bedrijf! Wij zijn absoluut tevreden, geen dealer die het probleem kon vinden. Vanaf moment dat we gebeld hebben wist dit bedrijf al waar het probleem aan lag. De bus heeft 2 maanden stilgestaan en is zodoende bij meerdere dealers geweest waar telkens hoge inspectie kosten gerekend werden. Dit bedrijf wist bij voorhand al waar het probleem aan lag en heeft ons uiteindelijk minder gekost dan wat dealers vroegen voor enkel de inspectie….. hartstikke bedankt!

Cw

Clement Van der wel

8 maanden geleden

PK

Pieter Van Kampen

2 maanden geleden

We hadden regelmatig adblue problemen met onze Mercedes E klasse, en al €2000 aan reparatiekosten. Onderweg naar Frankrijk ging het weer fout: over 800 km start hij niet meer. Terug naar huis, en onderweg een afspraak gemaakt bij adblueprobleem.nl. Fijn dat we meteen terecht konden. We werden vriendelijk ontvangen, goed geholpen, en binnen no time konden we weer verder naar Frankrijk. We hebben geen problemen meer gehad. Aanrader!

WhatsApp Steun